אני טייס ואני אויב האומה

אני טייס ואני אויב האומה

 

בככר העיר, לקול תופים ומצילות עיבוד גרפי: עמנואל רוזנצוייג

הימים ימי סתיו, אבל הרוחות הן רוחות רעות בשמיים הפתוחים.

 

תומר בן-חיים מפשט את תחושותיו ובעיקר מדבר מדם ליבו.
אליכם, חברינו לעבודה באל-על
ולהתרשמותכם, נוסעים יקרים, שעד היום בחרתם לטוס אל-על בגלל החיבור הנפלא שיצרנו, עובדי אל-על על כל המגזרים.

 

 

עד לפני כמה ימים הייתי סתם אזרח פשוט ומוסרי, שומר חוק שמשלם מיסים בזמן ועובד קשה.
נשוי עם 3 ילדים, גר בדירת 4 חדרים, משלם משכנתא ונוסע בסובארו.

השבוע התבשרתי מהתקשורת שאני כבר מיליונר שמרוויח סכומי עתק, אני שקרן, עצלן, מתנשא ובכלל נושא בכל עוולות העולם.

ניסיתי להסביר להורים בגן של הבת שלי שהדמות שמתוארת בתקשורת היא פרי יצירתו ודמיונו הקודח של הרוקח רב הרהב מספר אחד במדינה.
לשוא.
מבחינת החברים, ההולוגרמה מהטלויזיה ומהעיתונים זה אני.

אז לא, אני לא מתכוון לצאת למסע להגנת שמי כי מימיי לא חטאתי, לא פגעתי באיש, לא דרסתי לרווחתי האישית ולא חרשתי מזימות.
זוהי תמצית השיימינג האלים וגס הרוח של מנהל קטן שאיכשהו השתחל לארגון גדול (גדול על מידותיו עשרות מונים) ושל יח"צן ״גדול״ שמושך בחוטים של אנשי תקשורת שטחיים כאילו היו בובה על חוט.

בעידן כזה של מציאות מדומה שנבנית בשניות בעולם הפייסבוק והוואטסאפ, מיליונים נשפכים על הוצאת דיבה בעיתון המשפחה הנפוץ במדינה, במקום לתת קביעות לעוד כמה דיילים ודיילות מסורים שפוטרו רק לפני ימים על לא עוול בכפם.

מה חבל שאנרגיות ניהוליות פנויות מופנות למלחמה בעובדים מבפנים, במקום להילחם יחד איתנו כדי לקדם את החברה והמותג.

השתלטה לנו על הבית חבורת הון-שלטון-עיתון חסרת מעצורים ומשוללת רסן.
ברצותם, כל אדם שלדעתם מהווה מטרד, יהפוך בין לילה למפלצת דמונית שיש להעלותה על המוקד ולהסירה מן הדרך.

עובדים וקולגות יקרים,
הגיע הזמן שתחליטו באיזה צד אתם ולמי אתם מאמינים.
האם לחבורת האדונים שטופי הזעם הסוגדים לשורת הרווח ורק לה, אשר עד היום לא התפרסמו בהכרח ביושרה ובהגינות יוצאות דופן, או לחבריכם על רצפת היצור.
האם לכוחות חזקים ועשירים מגובים במר עופר עייני, לוחם החופש עז הנפש, אקס ההסתדרות?
או לי, למשל!
זה שמתעניין בשלומכם ואומר בוקר טוב או דואג לדיילת עייפה שעומדת על הרגליים כבר 14 שעות.

מנסים להסית אתכם נגדנו, אבל חשוב שתבינו שאנחנו לא האויב שלכם.
נהפוך הוא, אנחנו למעשה חומת המגן שלכם, כי מה לדעתכם יקרה אם וכאשר כוחות האופל והכסף הגדול יצליחו להכריע אותנו?
הרי זה ברור כשמש שאתם הבאים בתור.
הישמרו לכם מלהפוך כלי משחק בידיהם הטמאות, כי מוקדם ומהר ממה שאתם חושבים, אותן ידיים גסות יסיתו אחרים כנגדכם ואתם תהפכו חומר ביד היוצר של כלב הציד בעל הלשון הארוכה וחבר אדוניו.

שנים הנחנו יסודות איתנים ובנינו מותג אהוב, מקצועי, חזק ובטוח.
והנה, בהינף יד שטופת זעם ושיכורת כח, עומדים היסודות שהקמנו למבחן הסופה.
אני מאמין ויודע שנוכל לה כי בסוף האמת מנצחת והיא חזקה מכל יחצן מוסת או מנכ״ל לרגע רדוף אגו וחימה.

אנחנו - הטייסים, הדיילים, המכונאים, אנשי השיווק, המכירות, הכספים, המנקים, הקייטרינג והשליטה וכל שאר העובדים החרוצים שקצרה היריעה מלפרט את עומק מסירותם, היינו פה לפני חורשי המזימות חסרי המוסר, שמושכים סכומי עתק ומרוקנים את קופת החברה.

ואנחנו נישאר פה אחריהם, נישאר כדי לתקן ונצליח בכך.

אכן קשה להבחין בין טוב לרע בימים אלו, אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו שבמבחן הזמן האמת בסוף נחשפת.
בואו לא נחכה למבחן ההיסטוריה, אלא נשכיל להבחין בכך כבר עכשיו ונשלב ידיים וכוחות כדי לשמור על הבית שלנו מכל רע.

דרג את הרשום בבלוג זה:
חג מולד(ת) שמח
אני כעיוור אחרייך

פוסטים קשורים

 

תגובות

אורח - עובד בפס יצור בתאריך שבת, 19 נובמבר 2016 18:41
כל מילה זהב. אנחנו ביחד נגד החזירים

תומך

תומך
אורח - מה זה משנה בתאריך שבת, 19 נובמבר 2016 18:53
מה פיספסתי ?

מה הקישקוש הזה?
טייסים מרוויחים הון תועפות
על מה אתם מלינים? אין כאן נימוק או הסבר רק ערימה של קלישאות

מה הקישקוש הזה? טייסים מרוויחים הון תועפות על מה אתם מלינים? אין כאן נימוק או הסבר רק ערימה של קלישאות
עמנואל רוזנצוייג בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 03:24
קריאה לאחדות זה קשקוש?

אין לך מושג כמה מרוויחים טייסים וזה גם לא עניינך. אף טייס לא עבד בניגוד לחוזה ואת השכר הוא קיבל כפי שההנהלה רצתה שיקבל.

הבעייה היא שיש הנהלה שמשסה קבוצה בקבוצה ומנצלת רגשות של אוכלוסיות שונות, זורה שקרים ומחבלת בכל מאמץ לשמור על המותג שלנו.
הפרטים לא חשובים, צריך רק לראות את המגמה שעליה עומלים בעלי השליטה כבר כמה שנים.

מספיק לראות שעובדי החברה לא מבינים שהמאבק של ההיתדרות לא קשור בכלל לטייסים (למעט החכירות הרטובות שמשפיעות על כלל העובדים, הנוסעים ועתיד המותג). זה אומר שההנהלה תחת הוראת בעלי השליטה מצליחה בהרס המכוון.
זה קשקוש???

אין לך מושג כמה מרוויחים טייסים וזה גם לא עניינך. אף טייס לא עבד בניגוד לחוזה ואת השכר הוא קיבל כפי שההנהלה רצתה שיקבל. הבעייה היא שיש הנהלה שמשסה קבוצה בקבוצה ומנצלת רגשות של אוכלוסיות שונות, זורה שקרים ומחבלת בכל מאמץ לשמור על המותג שלנו. הפרטים לא חשובים, צריך רק לראות את המגמה שעליה עומלים בעלי השליטה כבר כמה שנים. מספיק לראות שעובדי החברה לא מבינים שהמאבק של ההיתדרות לא קשור בכלל לטייסים (למעט החכירות הרטובות שמשפיעות על כלל העובדים, הנוסעים ועתיד המותג). זה אומר שההנהלה תחת הוראת בעלי השליטה מצליחה בהרס המכוון. זה קשקוש???
אורח - אורי-מש״ב בתאריך שבת, 19 נובמבר 2016 19:46
יפה כתבת תומר! עצוב מאוד...

נקווה לטוב...

נקווה לטוב...
אורח - טייס בתאריך שבת, 19 נובמבר 2016 20:06
תביאו נתונים

תומר,

פניה ללב של האנשים לא תעבוד. אתם חייבים לדבר בעובדות ונתונים ולהציג לציבור עמדה משכנעת. דבר עם הועד, תשכרו יח״צ אם צריך. תתחילו לעבוד בצורה עניינית ולא בצורה של אכלו לי שתו לי.
כרגע הציבור נגדכם ומגד החברה ובגדול, אתם חייבים לשנות את המגמה הזאת כי יותר ויותר אנשים מצביעים ברגליים ועוברים לחברות אחרות.

תומר, פניה ללב של האנשים לא תעבוד. אתם חייבים לדבר בעובדות ונתונים ולהציג לציבור עמדה משכנעת. דבר עם הועד, תשכרו יח״צ אם צריך. תתחילו לעבוד בצורה עניינית ולא בצורה של אכלו לי שתו לי. כרגע הציבור נגדכם ומגד החברה ובגדול, אתם חייבים לשנות את המגמה הזאת כי יותר ויותר אנשים מצביעים ברגליים ועוברים לחברות אחרות.
אורח - אזרח מהשורה בתאריך שבת, 19 נובמבר 2016 20:08
לא רשמת שום עובדה או התייחסות עניינית

לא רשמת אף עובדה או התייחסות עניינית לאף טענה. לא ממש מובן על סמך מה אתה רוצה שאנשים יצדדו בך.
אתה רוצה שאנשים יבינו את הצד שלך, גם אם אתה סובייקטיבי, היית צריך להתייחס איפה הקיזו את דמך כפי שתיארת וסטו מעובדות.

האם לדעתך הארכת זמן הטיסה לניו יורק ב 50 דקות לכיוון, מ 11.5 שעות ל 12 שעות ו 5 דקות על מנת שהטיסה תארך יותר מ 12 שעות על מנת לקבל שעות נוספות היא הוגנת? מה עם הנוסעים שנמצאים במטוס ורוצים להגיע הביתה או להגיע חופשה ונמצאים בתוך הקופסת מתכת הזאת 11 וחצי שעות?

למיטב ידיעתי אנחנו חיים באותה מדינה ואין הסבר למגפה שגורמת לאוכלוסיה מאוד ספציפית של טייסים להיות חולה בתדירות גבוה (מה גם שאזרח מהשורה כמו שאתה מתאר ומשלם מיסים צריך להביא אישור מחלה שהוא חולה).

אני ממליץ לך לראות את הכתבה ששודרה אתמול בחדשות עם איילה חסון ובו נציג הועד השתתף בפאנל. גם ממנו לא הצלחתי לשמוע למה הוא חושב שעושים לאוכלוסיה שהוא מייצג עוול (כן יאמר לזכותו שהוא הגיע להשתתף בפאנל בעוד אל-על לא הטריחה לשלוח נציג).

בכל מקרה על סמך מה שקראתי במקורות אחרים הוספת המכונאים ואנשי מקצוע אחרים לנושא היא מיותרת שכן על פי מה שאני נחשפתי אליו הם מצדדים בהנהלה (שוב אני אשמח לשמוע דעה אחרת מהצד שלך שהיא עניינית ולא אכלו לי שתו לי).

לא רשמת אף עובדה או התייחסות עניינית לאף טענה. לא ממש מובן על סמך מה אתה רוצה שאנשים יצדדו בך. אתה רוצה שאנשים יבינו את הצד שלך, גם אם אתה סובייקטיבי, היית צריך להתייחס איפה הקיזו את דמך כפי שתיארת וסטו מעובדות. האם לדעתך הארכת זמן הטיסה לניו יורק ב 50 דקות לכיוון, מ 11.5 שעות ל 12 שעות ו 5 דקות על מנת שהטיסה תארך יותר מ 12 שעות על מנת לקבל שעות נוספות היא הוגנת? מה עם הנוסעים שנמצאים במטוס ורוצים להגיע הביתה או להגיע חופשה ונמצאים בתוך הקופסת מתכת הזאת 11 וחצי שעות? למיטב ידיעתי אנחנו חיים באותה מדינה ואין הסבר למגפה שגורמת לאוכלוסיה מאוד ספציפית של טייסים להיות חולה בתדירות גבוה (מה גם שאזרח מהשורה כמו שאתה מתאר ומשלם מיסים צריך להביא אישור מחלה שהוא חולה). אני ממליץ לך לראות את הכתבה ששודרה אתמול בחדשות עם איילה חסון ובו נציג הועד השתתף בפאנל. גם ממנו לא הצלחתי לשמוע למה הוא חושב שעושים לאוכלוסיה שהוא מייצג עוול (כן יאמר לזכותו שהוא הגיע להשתתף בפאנל בעוד אל-על לא הטריחה לשלוח נציג). בכל מקרה על סמך מה שקראתי במקורות אחרים הוספת המכונאים ואנשי מקצוע אחרים לנושא היא מיותרת שכן על פי מה שאני נחשפתי אליו הם מצדדים בהנהלה (שוב אני אשמח לשמוע דעה אחרת מהצד שלך שהיא עניינית ולא אכלו לי שתו לי).
אורח - מרטינה בובר בתאריך שבת, 19 נובמבר 2016 22:25
בו-הו!

אתם הטייסים שמעלים את המשפחות שלכם למחלקת עסקים על חשבון המקומות שמיועדים לכם ל"דד-הד".
או שבגלל החברות שלכם שצורפו לטיסה אנחנו פתאום מגלים שהטיסה ב"אובר בוקינג" ולנו, הנוסעים המשלמים- אין מקום.
אתם הטייסים שמרוויחים הרבה יותר מכל סקטור אחר, פתאום מתחילים לדאוג למנקים ולדיילות? איפה הייתם בסוף כל שנה כשפיטרו את הדיילים הזמניים כדי שלא יקבלו קביעות? איפה אתם כשהמאבקים על משכורות עובדי הקבלן (מאבטחים, מנקים, עובדי הקייטרינג) מתנפצות כל שנה על מזבח העלאת השכר שלכם?
אנחנו לא נבכה עבורכם.
אם לא קשה לכם, תבצעו את העבודה שלכם כמו שצריך, בלי תירוצים מטופשים.
ואנחנו נעזור לכם לקחת את הכסף לבנק בסוף כל חודש- אם כבד לכם מדי.

אתם הטייסים שמעלים את המשפחות שלכם למחלקת עסקים על חשבון המקומות שמיועדים לכם ל"דד-הד". או שבגלל החברות שלכם שצורפו לטיסה אנחנו פתאום מגלים שהטיסה ב"אובר בוקינג" ולנו, הנוסעים המשלמים- אין מקום. אתם הטייסים שמרוויחים הרבה יותר מכל סקטור אחר, פתאום מתחילים לדאוג למנקים ולדיילות? איפה הייתם בסוף כל שנה כשפיטרו את הדיילים הזמניים כדי שלא יקבלו קביעות? איפה אתם כשהמאבקים על משכורות עובדי הקבלן (מאבטחים, מנקים, עובדי הקייטרינג) מתנפצות כל שנה על מזבח העלאת השכר שלכם? אנחנו לא נבכה עבורכם. אם לא קשה לכם, תבצעו את העבודה שלכם כמו שצריך, בלי תירוצים מטופשים. ואנחנו נעזור לכם לקחת את הכסף לבנק בסוף כל חודש- אם כבד לכם מדי.
אורח - גדעון בתאריך שבת, 19 נובמבר 2016 23:49
זו השיטה. לחפש לחפש אויב

הנהלת אל על פועלת בדיוק כפי שטרמפ וביבי גילו הרבה לפניהם. חפש אויב שקל לשנוא ושגם הציבור ישנא בלי להתעמק בעובדות. הדרך היחידה להלחם חזרה היא לחשוף את האינטרסים האמיתיים של בעלי החברה .

הנהלת אל על פועלת בדיוק כפי שטרמפ וביבי גילו הרבה לפניהם. חפש אויב שקל לשנוא ושגם הציבור ישנא בלי להתעמק בעובדות. הדרך היחידה להלחם חזרה היא לחשוף את האינטרסים האמיתיים של בעלי החברה .
אורח - דיילת בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 00:16
מכירה את המלחמה מבפנים

תומר יקירי,
גם אנחנו ציבור הדיילים טסים את אותן השעות שאתם טסים. גם לנו יש משפחות, ילדים, סידורים וכו. גם אנחנו עולים לטיסה שאורכת 12 שעות לניו יורק. אבל אנחנו נחים בטיסה 3 שעות ולא 6... אנחנו לרגע לא חשבנו שאם אנחנו טסים פעילים לכיוון אחד אנחנו צריכים לחזור כלא פעילים לצד שני וזה שאנחנו דיילים לא אומר שהילדים שלנו בבית יכולים להיות יותר שעות בלי אמא. כשאנחנו מקבלים סופש בלוז אנחנו לא דורשים לחזור הביתה מיד ובטח שלא בחברה אחרת או בביזנס. אנחנו לא מקבלים אפילו רבע מהשכר שלכם והכי חשוב אנחנו לא פוגעים במשכורות של אחרים- כאלו שמרווחים הרבה פחות. אני הולכת לסיים את החודש עם 70 שעות טיסה בגלל שהורידו אותי מ3 טיסות החודש. 3 טיסות שהטייסים יגידו שהיה צוות שמוכן לאייש אבל ישכחו להגיד שהצוות הזה דרש לחזור הביתה דד הד במחלקת עסקים. אנחנו עושים בדיוק את אותו הדבר רק שלכם יש הרבה יותר ואתם דורשים הרבה הרבה יותר ועל הדרך לא מהססים לפגוע באוכלוסיות חלשות יותר. כאחת שנמצאת בתוך המערכת ורואה את כל הצדדים זה לא שההנהלה מכפישה אתכם זה אתם שיורים לעצמך ברגל וגם בכל מי שעומד לכם בדרך. תפסיקו לפגוע בכולם למען האינטרסים האישיים שלכם ואז אולי שאר העובדים משאר המגזרים יתחילו לעמוד לצידכם.

תומר יקירי, גם אנחנו ציבור הדיילים טסים את אותן השעות שאתם טסים. גם לנו יש משפחות, ילדים, סידורים וכו. גם אנחנו עולים לטיסה שאורכת 12 שעות לניו יורק. אבל אנחנו נחים בטיסה 3 שעות ולא 6... אנחנו לרגע לא חשבנו שאם אנחנו טסים פעילים לכיוון אחד אנחנו צריכים לחזור כלא פעילים לצד שני וזה שאנחנו דיילים לא אומר שהילדים שלנו בבית יכולים להיות יותר שעות בלי אמא. כשאנחנו מקבלים סופש בלוז אנחנו לא דורשים לחזור הביתה מיד ובטח שלא בחברה אחרת או בביזנס. אנחנו לא מקבלים אפילו רבע מהשכר שלכם והכי חשוב אנחנו לא פוגעים במשכורות של אחרים- כאלו שמרווחים הרבה פחות. אני הולכת לסיים את החודש עם 70 שעות טיסה בגלל שהורידו אותי מ3 טיסות החודש. 3 טיסות שהטייסים יגידו שהיה צוות שמוכן לאייש אבל ישכחו להגיד שהצוות הזה דרש לחזור הביתה דד הד במחלקת עסקים. אנחנו עושים בדיוק את אותו הדבר רק שלכם יש הרבה יותר ואתם דורשים הרבה הרבה יותר ועל הדרך לא מהססים לפגוע באוכלוסיות חלשות יותר. כאחת שנמצאת בתוך המערכת ורואה את כל הצדדים זה לא שההנהלה מכפישה אתכם זה אתם שיורים לעצמך ברגל וגם בכל מי שעומד לכם בדרך. תפסיקו לפגוע בכולם למען האינטרסים האישיים שלכם ואז אולי שאר העובדים משאר המגזרים יתחילו לעמוד לצידכם.
עמנואל רוזנצוייג בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 03:42
דיילת יקרה

נתחיל עם זה שהעבודה שלך קשה יותר ממה שהרבה אנשים, כולל הנוסעים שלנו, יכולים להבין.
המשכורת שלך לא בפרופורציה בשום צורה אורח החיים, שלא לדבר על שיטת הזמניות המזוויעה.

עדיין אין מקום להשוואה בין הדרישות מהעבודה שלנו. את מוזמנת להצטרף כשיתאפשר לך לקוקפיט בנחיתה בלילה, להתרכז ולהבין עד כמה אין מקום להשוואה.

עד כמה אפשר להסביר שהטיסות עומדות כי ההנהלה רוצה שיעמדו.
אני יכול להעיד על עצמי שבמהלך הקיץ האחרון, לא אמרתי לא לאף טיסה. הדבר היחיד שעצר אותי זה שהגעתי למגבלת שעות הטיסה בחוק (ולא מדובר בשעות דד-הד, אלא בשעות ליד הסטיק).
אני יכול להעיד שלמעלה מעשר פעמים נקראתי לטיסה כשעה לפני ההמראה, בשתיים שלוש בבוקר, לעיתים אפילו כשהנוסעים כבר היו במטוס - וזה כאשר כל הטיסות היו פתוחות שעות וימים לפני זה.
אני יכול להעיד שפתחתי שני סיקים במהלך כל הקיץ המטורף. אחד כדי לעקור שן, ובמהלך ההמתנה להשפעת ההרדמה היה לחץ כבד לטוס... ביקשתי מהרופא לא להוסיף עוד חומר ושיעשה את זה מהר. שלוש שעות אחרי זה כבר טסתי קוויקי מדריד, 14 שעות כל הלילה. הפעם השנייה היתה כאשר קרסתי מלילות רצופים והגעתי למיון. קיבלתי 7 ימי סיק, אבל ניצלתי רק חמישה.

במה פגעתי בך???
כל זה ברמה האישית.

ברמה הכללית, איך את יכולה להיות עיוורת למה שההנהלה עושה. נראה לך הגיוני שהנהלה תחרב את הנכס העיקרי שהצדיק את קיומה בתחרות (הרי לא המטוסים המתיישנים ולא המחירים גרמו לנוסעים לבחור - אלא צוותי האוויר, הטייסים והדיילים)? נראה לך הגיוני שזו טקטיקה של התמודדות עם משבר?
המשבר כאן מכוון ומפחיד ונבנה על ידי ההנהלה במשך כמה שנים, כאשר בשנה וחצי העלו עוצמה ובימים אלו אנו מגיעים לשיא.
ההסתדרות מנצלת את ההזדמנות ופועלת למען כל העובדים (אני מקווה). שימי לב שבפרטי הסכסוך שהם מציעים אין שום דבר שקשור ספציפית לטייסים למעט החכירות הרטובות שהורסות לכולם את העתיד.

דיילת יקרה (ואלו שמכירים אותי יודעים שאני מתכוון לזה מכל הלב כשאני אומר "יקרה") - את טועה.
אתם לא עומדים לצידנו, אלא להיפך. לגבי מגזר הטיייסים אין שום יתרון לסכסוך העבודה, לפחות לטעמי.

ומה שתומר מנסה להגיד - זה אפילו לא אתם לצידנו או אנחנו לצידכם. תומר קורא קריאה חמה לאחדות, אחרת לא יהיה סיכוי, אם בכלל יש.

נתחיל עם זה שהעבודה שלך קשה יותר ממה שהרבה אנשים, כולל הנוסעים שלנו, יכולים להבין. המשכורת שלך לא בפרופורציה בשום צורה אורח החיים, שלא לדבר על שיטת הזמניות המזוויעה. עדיין אין מקום להשוואה בין הדרישות מהעבודה שלנו. את מוזמנת להצטרף כשיתאפשר לך לקוקפיט בנחיתה בלילה, להתרכז ולהבין עד כמה אין מקום להשוואה. עד כמה אפשר להסביר שהטיסות עומדות כי ההנהלה רוצה שיעמדו. אני יכול להעיד על עצמי שבמהלך הקיץ האחרון, לא אמרתי לא לאף טיסה. הדבר היחיד שעצר אותי זה שהגעתי למגבלת שעות הטיסה בחוק (ולא מדובר בשעות דד-הד, אלא בשעות ליד הסטיק). אני יכול להעיד שלמעלה מעשר פעמים נקראתי לטיסה כשעה לפני ההמראה, בשתיים שלוש בבוקר, לעיתים אפילו כשהנוסעים כבר היו במטוס - וזה כאשר כל הטיסות היו פתוחות שעות וימים לפני זה. אני יכול להעיד שפתחתי שני סיקים במהלך כל הקיץ המטורף. אחד כדי לעקור שן, ובמהלך ההמתנה להשפעת ההרדמה היה לחץ כבד לטוס... ביקשתי מהרופא לא להוסיף עוד חומר ושיעשה את זה מהר. שלוש שעות אחרי זה כבר טסתי קוויקי מדריד, 14 שעות כל הלילה. הפעם השנייה היתה כאשר קרסתי מלילות רצופים והגעתי למיון. קיבלתי 7 ימי סיק, אבל ניצלתי רק חמישה. במה פגעתי בך??? כל זה ברמה האישית. ברמה הכללית, איך את יכולה להיות עיוורת למה שההנהלה עושה. נראה לך הגיוני שהנהלה תחרב את הנכס העיקרי שהצדיק את קיומה בתחרות (הרי לא המטוסים המתיישנים ולא המחירים גרמו לנוסעים לבחור - אלא צוותי האוויר, הטייסים והדיילים)? נראה לך הגיוני שזו טקטיקה של התמודדות עם משבר? המשבר כאן מכוון ומפחיד ונבנה על ידי ההנהלה במשך כמה שנים, כאשר בשנה וחצי העלו עוצמה ובימים אלו אנו מגיעים לשיא. ההסתדרות מנצלת את ההזדמנות ופועלת למען כל העובדים (אני מקווה). שימי לב שבפרטי הסכסוך שהם מציעים אין שום דבר שקשור ספציפית לטייסים למעט החכירות הרטובות שהורסות לכולם את העתיד. דיילת יקרה (ואלו שמכירים אותי יודעים שאני מתכוון לזה מכל הלב כשאני אומר "יקרה") - את טועה. אתם לא עומדים לצידנו, אלא להיפך. לגבי מגזר הטיייסים אין שום יתרון לסכסוך העבודה, לפחות לטעמי. ומה שתומר מנסה להגיד - זה אפילו לא אתם לצידנו או אנחנו לצידכם. תומר קורא קריאה חמה לאחדות, אחרת לא יהיה סיכוי, אם בכלל יש.
אורח - פרנץ מודיעין בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 00:18
חחחח אשרי המאמין

השתלטו לך על הבית? אולי פתאום מישהו פותח חלונות ומאוורר את המאורה הנוחה שריפדתם לכם
כולנו בחברה ממש נרגשים לגלות כמה הטייסים דואגים לכל השאר, לדיילים , למכונאים.
אח יקר, לא טוב לכם לכו לעבוד בחברות אחרות ותנו להנהלה להכשיר טייסים ולהביא טייסים חדשים.
הרי רוב רובכם יושבים על פנסיה צבאית תקציבית בנוסף לבוכטות שעושים.
ראינו את הזחיחות שלכם בכל הופעה ובכל הזדמנות ולא מאמינים למילה. יש בעל בית וזה לא אתם. פשוט שביתה איטלקית על גב מעט הטפשים שעוד נאמנים לחברה.

השתלטו לך על הבית? אולי פתאום מישהו פותח חלונות ומאוורר את המאורה הנוחה שריפדתם לכם כולנו בחברה ממש נרגשים לגלות כמה הטייסים דואגים לכל השאר, לדיילים , למכונאים. אח יקר, לא טוב לכם לכו לעבוד בחברות אחרות ותנו להנהלה להכשיר טייסים ולהביא טייסים חדשים. הרי רוב רובכם יושבים על פנסיה צבאית תקציבית בנוסף לבוכטות שעושים. ראינו את הזחיחות שלכם בכל הופעה ובכל הזדמנות ולא מאמינים למילה. יש בעל בית וזה לא אתם. פשוט שביתה איטלקית על גב מעט הטפשים שעוד נאמנים לחברה.
עמנואל רוזנצוייג בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 03:53
בעל הבית

פרנץ, אתה יכול ללעוג כמה שאתה רוצה לפנייה אמיתית מכל הלב. חבל שזה מה שעושה לך את זה.

אתה יכול לקנא עד אין קץ בעבודה חוקית, חוזית, שלא ניתנה במתנה לאף אחד. כל טייס עבד קשה מאד כדי להגיע לזה וצריך להמשיך לעבוד קשה כל רגע ורגע כדי לשמור על זה.
אתה טועה בהנחה שלך שהרוב יושבים על פנסיה צבאית. לא רק זה, אלא שעשרות טייסים בחברה התאמצו על הכשרתם במסגרות אזרחיות, שיעור לשיעור, צברו שעות בכל מיני מקומות וויתרו על חייהם במשך כמה שנים, כדי להגיע לזה. שום דבר לא מונע ממך לעשות את אותה הדרך. נחישות והשקעת מאמץ וזמן (ותאמין לי - רובם מימנו את זה בעבודה קשה בין שיעור לשיעור).

חוץ מזה, אל תזלזל בפנסיה צבאית. מי שהגיע לזה, כנראה הקדיש רבות למדינה הזו. רוב הטייסים יוצאי חיל האוויר ממשיכים להקדיש מידי שבוע בפעילות הכי מבצעית שאתה יכול לדמיין ואפילו יותר. לא נראה לך רציני? חבל...

אם אתה בוחר להאמין להנהלה שעושה הכל כדי להרוס את המותג שהצדיק את קיומה - אשריך. לך על זה ותקווה לטוב.

יכול להיות שאתה מגיב מטעם ההנהלה? אם ככה אז הכל מותר....

פרנץ, אתה יכול ללעוג כמה שאתה רוצה לפנייה אמיתית מכל הלב. חבל שזה מה שעושה לך את זה. אתה יכול לקנא עד אין קץ בעבודה חוקית, חוזית, שלא ניתנה במתנה לאף אחד. כל טייס עבד קשה מאד כדי להגיע לזה וצריך להמשיך לעבוד קשה כל רגע ורגע כדי לשמור על זה. אתה טועה בהנחה שלך שהרוב יושבים על פנסיה צבאית. לא רק זה, אלא שעשרות טייסים בחברה התאמצו על הכשרתם במסגרות אזרחיות, שיעור לשיעור, צברו שעות בכל מיני מקומות וויתרו על חייהם במשך כמה שנים, כדי להגיע לזה. שום דבר לא מונע ממך לעשות את אותה הדרך. נחישות והשקעת מאמץ וזמן (ותאמין לי - רובם מימנו את זה בעבודה קשה בין שיעור לשיעור). חוץ מזה, אל תזלזל בפנסיה צבאית. מי שהגיע לזה, כנראה הקדיש רבות למדינה הזו. רוב הטייסים יוצאי חיל האוויר ממשיכים להקדיש מידי שבוע בפעילות הכי מבצעית שאתה יכול לדמיין ואפילו יותר. לא נראה לך רציני? חבל... אם אתה בוחר להאמין להנהלה שעושה הכל כדי להרוס את המותג שהצדיק את קיומה - אשריך. לך על זה ותקווה לטוב. יכול להיות שאתה מגיב מטעם ההנהלה? אם ככה אז הכל מותר....
אורח - שגיא בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 04:43
את הנוסעים הסכסוכים שלכם לא מעניינים

עם כל הכבוד לטייסים, ויש לי כבוד, הסכסוך שלכם לא צריך להיות על גב הנוסעים. נוסעים ששילמו ממיטב כספים כדי לטוס בחברה לא הכי זולה ולא עם המטוסים הכי חדישים. נוסעים שברגע האחרון מפספסים פגישות חשובות ונגרמים להם הפסדים ועוגמת נפש. הם כבר לא יחזרו לטוס איתכם יותר
לא מעניין אותי מי צודק, ולא מעניין אותי כמה טייס מרוויח. מצידי שירוויח גם מליון ש"ח בחודש. מה שאתם לא מבינים זה שאתם וההנהלה שלכם הורסים את החברה וכורתים את הענף עליו אתם יושבים. אני ביטלתי השבוע טיסה שהזמנתי דרככם כי לא יכולתי לקח סיכום שהיא תתבטל. אני לא היחיד. אני כנראה לא אזמין יותר אל על. יש אופציות טובות יותר. ומי שנחשף לחברות חדשות ולרמת שירות ברמה אחרת, כנראה יהיה לכם קשה להחזיר אותו. חבל
ודרך אגב, יו"ר הועד שלכם רק עושה להם נזק וממש לא מוסיף לתדמית שלכם

עם כל הכבוד לטייסים, ויש לי כבוד, הסכסוך שלכם לא צריך להיות על גב הנוסעים. נוסעים ששילמו ממיטב כספים כדי לטוס בחברה לא הכי זולה ולא עם המטוסים הכי חדישים. נוסעים שברגע האחרון מפספסים פגישות חשובות ונגרמים להם הפסדים ועוגמת נפש. הם כבר לא יחזרו לטוס איתכם יותר לא מעניין אותי מי צודק, ולא מעניין אותי כמה טייס מרוויח. מצידי שירוויח גם מליון ש"ח בחודש. מה שאתם לא מבינים זה שאתם וההנהלה שלכם הורסים את החברה וכורתים את הענף עליו אתם יושבים. אני ביטלתי השבוע טיסה שהזמנתי דרככם כי לא יכולתי לקח סיכום שהיא תתבטל. אני לא היחיד. אני כנראה לא אזמין יותר אל על. יש אופציות טובות יותר. ומי שנחשף לחברות חדשות ולרמת שירות ברמה אחרת, כנראה יהיה לכם קשה להחזיר אותו. חבל ודרך אגב, יו"ר הועד שלכם רק עושה להם נזק וממש לא מוסיף לתדמית שלכם
עמנואל רוזנצוייג בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 13:38
הנוסעים הכי סובלים, אבל לא בגלל הטייסים

אתה צודק בדבר אחד, הנוסעים הכי נפגעים, בטווח הקצר.
בטווח הארוך (ולא כל כך רחוק), כל עובדי אל-על, 6000 משפחות ועוד מעגלים רחוקים יותר של ספקים - נפגעים, אפילו אנושות.

אתה באמת חושב שיש כאן חבורה של 600 מטומטמים שכורתים את הענף עליו הם יושבים???

יש כאן הנהלה שבמשך כמה שנים בנתה תוכנית הרסנית ובשנה האחרונה הציבה את הטייסים ככלי טקטי ליצירת כאוס גם פנימה בחברה וגם החוצה.
הם ניסו בדרכים ״אלגנטיות״ לתבוע את הטייסים בבית המשפט על עיצומים ונשלחו בבושת פנים חזרה לנהל במקום לילל, עד כדי כך שאת אחת העתירות אפילו ההנהלה עצמה משכה. הכל זמין לצפייה ברשת האינטרנט.
כשזה לא הלך ובמקביל, החל מסע השמצות שאני לא ניתקלתי בשכמותו מעולם. מסע שתכליתו ריסוק הנכס הכי חשוב ובלעדי של החברה, זה שמשך את הנוסעים למרות צי המטוסים המתיישב והמחירים הגבוהים. נראה לך הגיוני כטקטיקה ניהולית חכמה? אפילו אם לכאורה באמת היו בעיות (כאמור, יש רק בעיות שההנהלה יצרה, בכוונה).
למה??? יש לי השערה אבל אחסוך אותה ממך כרגע.

על כל טיסה שההנהלה העמידה, יש כמה טייסים שסיימו את תפעול כל הטיסות שתוכננו להם, בכל כיוון שהוגדר להם, בכל לילה מחוץ לבית שנדרש מהם - ואז בזמנם הפנוי העמידו עצמם זמינים לטוס. הרי מזה אנו חיים. ההנהלה מעדיפה להעמיד את הטיסה, לגרום סבל לנוסעים ולהעמיק את הכאוס.

אתה צודק, השכר לא מעניין אף אחד, מה גם שמרכיביו סבוכים ובל מקרה, מדוייקים על פי חוזה עבודה שלנו טוב.
אבל כשדוחפים קהל עובדים שבסך הכל רגיל לבצע עבודה מקצועית ברמה הגבוהה בעולם, להתגונן כאילו גנב ופשע - הוא מגיב.

יושב ראש הוועד עושה עבודה מדהימה, לא מתפתה לצעקנות וההשתלחות הממומנים ומתוזמנים בתקשורת. מישהו צריך להיות מבוגר אחראי כאן, מול הסתה פרועה ומפחידה.
אלו שרואים בזה יוהרה, רואים את מה שהם רוצים לראות. הם לא קהל היעד של ההסברה.

אתה צודק בהדרת רגליך. כואב לי, מעצבן אות׳י, מפחיד אותי.
אבל אני מקווה שהספקולציות שלי לגבי מגמת הרס החברה מוטעות ואז נמצא דרך לשקם את החורבה שהנהלת אל על יוצרת. בנחישות של קבוצה אחראית.

אתה צודק בדבר אחד, הנוסעים הכי נפגעים, בטווח הקצר. בטווח הארוך (ולא כל כך רחוק), כל עובדי אל-על, 6000 משפחות ועוד מעגלים רחוקים יותר של ספקים - נפגעים, אפילו אנושות. אתה באמת חושב שיש כאן חבורה של 600 מטומטמים שכורתים את הענף עליו הם יושבים??? יש כאן הנהלה שבמשך כמה שנים בנתה תוכנית הרסנית ובשנה האחרונה הציבה את הטייסים ככלי טקטי ליצירת כאוס גם פנימה בחברה וגם החוצה. הם ניסו בדרכים ״אלגנטיות״ לתבוע את הטייסים בבית המשפט על עיצומים ונשלחו בבושת פנים חזרה לנהל במקום לילל, עד כדי כך שאת אחת העתירות אפילו ההנהלה עצמה משכה. הכל זמין לצפייה ברשת האינטרנט. כשזה לא הלך ובמקביל, החל מסע השמצות שאני לא ניתקלתי בשכמותו מעולם. מסע שתכליתו ריסוק הנכס הכי חשוב ובלעדי של החברה, זה שמשך את הנוסעים למרות צי המטוסים המתיישב והמחירים הגבוהים. נראה לך הגיוני כטקטיקה ניהולית חכמה? אפילו אם לכאורה באמת היו בעיות (כאמור, יש רק בעיות שההנהלה יצרה, בכוונה). למה??? יש לי השערה אבל אחסוך אותה ממך כרגע. על כל טיסה שההנהלה העמידה, יש כמה טייסים שסיימו את תפעול כל הטיסות שתוכננו להם, בכל כיוון שהוגדר להם, בכל לילה מחוץ לבית שנדרש מהם - ואז בזמנם הפנוי העמידו עצמם זמינים לטוס. הרי מזה אנו חיים. ההנהלה מעדיפה להעמיד את הטיסה, לגרום סבל לנוסעים ולהעמיק את הכאוס. אתה צודק, השכר לא מעניין אף אחד, מה גם שמרכיביו סבוכים ובל מקרה, מדוייקים על פי חוזה עבודה שלנו טוב. אבל כשדוחפים קהל עובדים שבסך הכל רגיל לבצע עבודה מקצועית ברמה הגבוהה בעולם, להתגונן כאילו גנב ופשע - הוא מגיב. יושב ראש הוועד עושה עבודה מדהימה, לא מתפתה לצעקנות וההשתלחות הממומנים ומתוזמנים בתקשורת. מישהו צריך להיות מבוגר אחראי כאן, מול הסתה פרועה ומפחידה. אלו שרואים בזה יוהרה, רואים את מה שהם רוצים לראות. הם לא קהל היעד של ההסברה. אתה צודק בהדרת רגליך. כואב לי, מעצבן אות׳י, מפחיד אותי. אבל אני מקווה שהספקולציות שלי לגבי מגמת הרס החברה מוטעות ואז נמצא דרך לשקם את החורבה שהנהלת אל על יוצרת. בנחישות של קבוצה אחראית.
אורח - דן בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 09:19
איזה הסבר קלוקל! באת לברך ויצאת מקלל

במקום לספר על אופיים המושלם של לוחמי האוויר באל-על, נא תאר עובדות:
טייס באל-על עובד 30-50% יותר שעות טיסה בחודש יחסית לטייס בחברה אחרת, כגון ק.ל.מ.
כמות הנוסעים, ומכאן, מספר הטיסות עלה פלאים לאחרונה, ובאל-על חסרים בעשור הקרוב כ- 500 טייסים, בנוסף ל- 600 הקיימים. ההנהלה לא מכשירה טייסים חדשים בקצב הראוי כי עדיף לחסוך בהכשרה ובתקורות, ולנצל טייסים קיימים וכשירים - זה הרבה יותר זול.
טייס לא מתנגד לבצע "שעות נוספות" או "קריאות מיוחדות"! הטייס מרוויח מכך יפה, אבל אין אפשרות לבצע זאת מעבר למגבלות שעות המנוחה המוגדרות, על פי ארגונים בינלאומיים.
קחו מומחה לתקשורת ואל תשלחו טייס, יו"ר טייסי אל-על, להסביר את מה שאין ביכולתו להסביר מול אחרים שזה המקצוע שלהם והם מתפרנסים מרייטינג ההשמצות.

במקום לספר על אופיים המושלם של לוחמי האוויר באל-על, נא תאר [u]עובדות[/u]: טייס באל-על עובד 30-50% יותר שעות טיסה בחודש יחסית לטייס בחברה אחרת, כגון ק.ל.מ. כמות הנוסעים, ומכאן, מספר הטיסות עלה פלאים לאחרונה, ובאל-על חסרים בעשור הקרוב כ- 500 טייסים, בנוסף ל- 600 הקיימים. ההנהלה לא מכשירה טייסים חדשים בקצב הראוי כי עדיף לחסוך בהכשרה ובתקורות, ולנצל טייסים קיימים וכשירים - זה הרבה יותר זול. טייס לא מתנגד לבצע "שעות נוספות" או "קריאות מיוחדות"! הטייס מרוויח מכך יפה, אבל אין אפשרות לבצע זאת מעבר למגבלות שעות המנוחה המוגדרות, על פי ארגונים בינלאומיים. קחו מומחה לתקשורת ואל תשלחו טייס, יו"ר טייסי אל-על, להסביר את מה שאין ביכולתו להסביר מול אחרים שזה המקצוע שלהם והם מתפרנסים מרייטינג ההשמצות.
עמנואל רוזנצוייג בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 18:16
מקלל?

דן,
ברור לך שלא אפרוס כאן את דרך ההתמודדות שלנו עם הבליץ התקשורתי ומסך העשן שמייצרת ההנהלה.
לפעמים יש מקום לעובדות (תודה שרשמת אותן. מדוייקות)
לפעמים יש מקום לדיבור פשוט, מלב אל לב. להגיד לך את האמת - שם אני נמצא רוב הזמן. יעיל או לא...

דן, ברור לך שלא אפרוס כאן את דרך ההתמודדות שלנו עם הבליץ התקשורתי ומסך העשן שמייצרת ההנהלה. לפעמים יש מקום לעובדות (תודה שרשמת אותן. מדוייקות) לפעמים יש מקום לדיבור פשוט, מלב אל לב. להגיד לך את האמת - שם אני נמצא רוב הזמן. יעיל או לא...
אורח - מכונאי פשוט.. בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 12:34
הבחור בקצה השני של הקשר...

תומר ועמנואל שלום,
בטוח יצא לנו להיפגש ולא פעם במטוס, לשוחח בקשר ולנופף אחד לשני לקראת ההסעה להמראה.
בתור מכונאי (אחד מן הרבים) שנותן אל הנשמה והבריאות כדי שהמטוסים יהיו מוכנים בזמן, במקצועיות ובבטיחות מקסימלית אני מאוד מנסה להבין את את מה שקורה פה.
יש לי המון כבוד מאז ומתמיד לאנשי צוות אוויר, יודע שעבדו קשה כדי להגיע לאן שהגיעו, רציתי גם להיות טייס אך מסיבות כאלה ואחרות אני נמצא בצד השני ויכול רק להשקיף לעבר מטוסים שממריאים אבל עם תחושת גאווה כי אני יודע שעשיתי הכל כדי שהוא ימריא וינחת בביטחה.
אנו אנשי הקרקע עובדים מסביב לשעון, חגים, שבתות כשכל האחרים נחים, אנו מוותרים על זמן איחוד עם המשפחה והילדים כי אנו יודעים עד כמה חשובה העבודה שלנו, עזוב את המשכורות הרעב שאנחנו מקבלים על למעלה מ-180 שעות בחודש בכל זמן ומזג אוויר, את הארועים המשפחתיים שפספסנו ולא נזכה להשתתף בהם שוב כי אין מספיר כוח אדם כדי לשחרר את כולם לחודש או לחילופין כי אותה שבת זה עוד כמה שקלים כדי לסגור את החודש.
מה שמציק לי שבחיים לא שמעתי שצוות אוויר יגיד שמגיע למכונאים ולאנשי הקרקע עוד טיפה, אולי קביעות, אולי תוספת קטנה או בונוס על העבודה שאנו עושים?! אני לא סופר כסף של אחרים, חונכתי אחרת, אם הרווחת סימן שמגיע.
קצת סוטה ממה שרציתי לשאול אבל כל זה נובע מכאב שנצבר במשך זמן, וזעק למאת החוצה.
אז שאלתי היא כזאת, אם כולנו ״ביחד״ מדוע הוועד שלכם רוצה להיות נפרד? מדוע אנו רק שומעים שאתם החומה שלנו שמגבה אותנו? מדוע כשאתם לא עבדים כך השאר עובדים פי חמש?
התעניינתי ואני בטוח שגם להנהלה יש יד בדבר, אבל בואו נהיה הוגנים, כל אחד דואג פה לעצמו ולחבריו ולאף אחד מעבר.
שוב פעם אני אולי נשמע קצת קשה אבל למרות כל זה כשנפגש אתה תקבל ממני את מלוא הכבוד ואהבה מכל הלב.

תומר ועמנואל שלום, בטוח יצא לנו להיפגש ולא פעם במטוס, לשוחח בקשר ולנופף אחד לשני לקראת ההסעה להמראה. בתור מכונאי (אחד מן הרבים) שנותן אל הנשמה והבריאות כדי שהמטוסים יהיו מוכנים בזמן, במקצועיות ובבטיחות מקסימלית אני מאוד מנסה להבין את את מה שקורה פה. יש לי המון כבוד מאז ומתמיד לאנשי צוות אוויר, יודע שעבדו קשה כדי להגיע לאן שהגיעו, רציתי גם להיות טייס אך מסיבות כאלה ואחרות אני נמצא בצד השני ויכול רק להשקיף לעבר מטוסים שממריאים אבל עם תחושת גאווה כי אני יודע שעשיתי הכל כדי שהוא ימריא וינחת בביטחה. אנו אנשי הקרקע עובדים מסביב לשעון, חגים, שבתות כשכל האחרים נחים, אנו מוותרים על זמן איחוד עם המשפחה והילדים כי אנו יודעים עד כמה חשובה העבודה שלנו, עזוב את המשכורות הרעב שאנחנו מקבלים על למעלה מ-180 שעות בחודש בכל זמן ומזג אוויר, את הארועים המשפחתיים שפספסנו ולא נזכה להשתתף בהם שוב כי אין מספיר כוח אדם כדי לשחרר את כולם לחודש או לחילופין כי אותה שבת זה עוד כמה שקלים כדי לסגור את החודש. מה שמציק לי שבחיים לא שמעתי שצוות אוויר יגיד שמגיע למכונאים ולאנשי הקרקע עוד טיפה, אולי קביעות, אולי תוספת קטנה או בונוס על העבודה שאנו עושים?! אני לא סופר כסף של אחרים, חונכתי אחרת, אם הרווחת סימן שמגיע. קצת סוטה ממה שרציתי לשאול אבל כל זה נובע מכאב שנצבר במשך זמן, וזעק למאת החוצה. אז שאלתי היא כזאת, אם כולנו ״ביחד״ מדוע הוועד שלכם רוצה להיות נפרד? מדוע אנו רק שומעים שאתם החומה שלנו שמגבה אותנו? מדוע כשאתם לא עבדים כך השאר עובדים פי חמש? התעניינתי ואני בטוח שגם להנהלה יש יד בדבר, אבל בואו נהיה הוגנים, כל אחד דואג פה לעצמו ולחבריו ולאף אחד מעבר. שוב פעם אני אולי נשמע קצת קשה אבל למרות כל זה כשנפגש אתה תקבל ממני את מלוא הכבוד ואהבה מכל הלב.
אורח - אנטון בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 13:04
הבחור בקצה השני של הקשר...

תומר ועמנואל שלום,
בטוח יצא לנו להיפגש ולא פעם במטוס, לשוחח בקשר ולנופף אחד לשני לקראת ההסעה להמראה.
בתור מכונאי (אחד מן הרבים) שנותן אל הנשמה והבריאות כדי שהמטוסים יהיו מוכנים בזמן, במקצועיות ובבטיחות מקסימלית אני מאוד מנסה להבין את את מה שקורה פה.
יש לי המון כבוד מאז ומתמיד לאנשי צוות אוויר, יודע שעבדו קשה כדי להגיע לאן שהגיעו, רציתי גם להיות טייס אך מסיבות כאלה ואחרות אני נמצא בצד השני ויכול רק להשקיף לעבר מטוסים שממריאים אבל עם תחושת גאווה כי אני יודע שעשיתי הכל כדי שהוא ימריא וינחת בביטחה.
אנו אנשי הקרקע עובדים מסביב לשעון, חגים, שבתות כשכל האחרים נחים, אנו מוותרים על זמן איחוד עם המשפחה והילדים כי אנו יודעים עד כמה חשובה העבודה שלנו, עזוב את המשכורות הרעב שאנחנו מקבלים על למעלה מ-180 שעות בחודש בכל זמן ומזג אוויר, את הארועים המשפחתיים שפספסנו ולא נזכה להשתתף בהם שוב כי אין מספיר כוח אדם כדי לשחרר את כולם לחודש או לחילופין כי אותה שבת זה עוד כמה שקלים כדי לסגור את החודש.
מה שמציק לי שבחיים לא שמעתי שצוות אוויר יגיד שמגיע למכונאים ולאנשי הקרקע עוד טיפה, אולי קביעות, אולי תוספת קטנה או בונוס על העבודה שאנו עושים?! אני לא סופר כסף של אחרים, חונכתי אחרת, אם הרווחת סימן שמגיע.
קצת סוטה ממה שרציתי לשאול אבל כל זה נובע מכאב שנצבר במשך זמן, וזעק למאת החוצה.
אז שאלתי היא כזאת, אם כולנו ״ביחד״ מדוע הוועד שלכם רוצה להיות נפרד? מדוע אנו רק שומעים שאתם החומה שלנו שמגבה אותנו? מדוע כשאתם לא עבדים כך השאר עובדים פי חמש?
התעניינתי ואני בטוח שגם להנהלה יש יד בדבר, אבל בואו נהיה הוגנים, כל אחד דואג פה לעצמו ולחבריו ולאף אחד מעבר.
שוב פעם אני אולי נשמע קצת קשה אבל למרות כל זה כשנפגש אתה תקבל ממני את מלוא הכבוד ואהבה מכל הלב.

תומר ועמנואל שלום, בטוח יצא לנו להיפגש ולא פעם במטוס, לשוחח בקשר ולנופף אחד לשני לקראת ההסעה להמראה. בתור מכונאי (אחד מן הרבים) שנותן אל הנשמה והבריאות כדי שהמטוסים יהיו מוכנים בזמן, במקצועיות ובבטיחות מקסימלית אני מאוד מנסה להבין את את מה שקורה פה. יש לי המון כבוד מאז ומתמיד לאנשי צוות אוויר, יודע שעבדו קשה כדי להגיע לאן שהגיעו, רציתי גם להיות טייס אך מסיבות כאלה ואחרות אני נמצא בצד השני ויכול רק להשקיף לעבר מטוסים שממריאים אבל עם תחושת גאווה כי אני יודע שעשיתי הכל כדי שהוא ימריא וינחת בביטחה. אנו אנשי הקרקע עובדים מסביב לשעון, חגים, שבתות כשכל האחרים נחים, אנו מוותרים על זמן איחוד עם המשפחה והילדים כי אנו יודעים עד כמה חשובה העבודה שלנו, עזוב את המשכורות הרעב שאנחנו מקבלים על למעלה מ-180 שעות בחודש בכל זמן ומזג אוויר, את הארועים המשפחתיים שפספסנו ולא נזכה להשתתף בהם שוב כי אין מספיר כוח אדם כדי לשחרר את כולם לחודש או לחילופין כי אותה שבת זה עוד כמה שקלים כדי לסגור את החודש. מה שמציק לי שבחיים לא שמעתי שצוות אוויר יגיד שמגיע למכונאים ולאנשי הקרקע עוד טיפה, אולי קביעות, אולי תוספת קטנה או בונוס על העבודה שאנו עושים?! אני לא סופר כסף של אחרים, חונכתי אחרת, אם הרווחת סימן שמגיע. קצת סוטה ממה שרציתי לשאול אבל כל זה נובע מכאב שנצבר במשך זמן, וזעק למאת החוצה. אז שאלתי היא כזאת, אם כולנו ״ביחד״ מדוע הוועד שלכם רוצה להיות נפרד? מדוע אנו רק שומעים שאתם החומה שלנו שמגבה אותנו? מדוע כשאתם לא עבדים כך השאר עובדים פי חמש? התעניינתי ואני בטוח שגם להנהלה יש יד בדבר, אבל בואו נהיה הוגנים, כל אחד דואג פה לעצמו ולחבריו ולאף אחד מעבר. שוב פעם אני אולי נשמע קצת קשה אבל למרות כל זה כשנפגש אתה תקבל ממני את מלוא הכבוד ואהבה מכל הלב.
עמנואל רוזנצוייג בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 20:04
בהערכה ענקית

אנטון. דבריך מרגשים, כנים ונוגעים ללב.
זר לא יבין את תנאי העבודה שלכם. העבודה בגשם, בשמש, בריצה בין מטוס למטוס, בשעות לא פשוטות, בלחץ לא נורמלי של הוצאת טיסות וטיפול בתקלות - תמיד בחוסר כח אדם משווע ובמשכורות הזויות כלפי מטה.

אבל בוא נהיה ריאליים. ביום יום מתנהלים. מטיסה לטיסה, ממשמרת למשמרת. ואז משהוא משנה את המשוואה. עכשיו צריך לפעול שונה.
מה שקרה הפעם התחיל ככה:
היה משא ומתן מתיש על הסכם עבודה. הוחלט על תוספת זעומה לכל המגזרים.
התעקשות של צוות האוויר הביא לתוספת לכולם!
מייד אחרי זה, ההנהלה החליטה שהסיכום עם הטייסים לא טוב לה וביקשה לפתוח את זה להסכם חדש. לא משהו שאנחנו בכלל ביקשנו, לא משהו שרצינו. ההסכם שנחתם סביר לנו, אם כי ברור היה לכולם שבטווח הארוך הוא לא מתאים (חוקי המנוחה החדשים).
מייד נענינו, אולם ההנהלה הביאה אותנו למסע מתיש, חסר סיכוי, תוך שאיבת אנרגיות מטורפות וברקע - קמפיין רצח אופי מבוסס על שקרים מטורפים, כבר שנה שלימה.
משום מה בחרה ההנהלה להעמיק מאד את המשבר (שהיא עצמה יצרה). מה הסיבות? אני לא בטוח...
לא ביקשנו מאף עובד לתמוך, אם כי נדרשה הבנה של החברים כי זה התחיל להשפיע על מגזרים רבים. למשל על אנשי התחנה שהתמודדו עם איחורים ענקיים ביוזמת ההנהלה (יש לי תיעוד על אין סוף טיסות בהן הוקפצתי מהבית דקות לפני שהטיסה בכלל היתה צריכה להמריא, בשתיים ושלוש בבוקר. ברור שיהיה איחור שאנשי התחנה ספגו). בשלב הזה בעיקר הסברנו כמיטב יכולתנו (שלא היתה מרשימה אם אני צריך לשפוט).
בהחמרה של החודש האחרון, ההסתדרות החליטה לנצל את ההזדמנות ובחרה בדרך סכסוך העבודה. אין בו דבר שקשור לטייסים למעט הטיסות החכורות שמשפיעות על כולנו. הכל מתייחס לתנאי שאר העובדים, בעיקר הזמניים (פטנט ניצול נוראי ארוך שנים של אל על). אני לא בטוח שבמלחמה שההנהלה כופה עלינו הטייסים, סכסוך העבודה בכלל יעיל.
אבל אם כך החליטה נציגות העובדים יחד עם ההסתדרות, אנו נעמדים ללא היסוס לצד העובדים!
ההנהלה מצידה, שכנראה ממש לא רוצה להגיע לסיטואציה הזו, עושה הכל כדי לפלג ולסכסך ולגרום לרוב העובדים (הרי אנחנו בסך הכל 600 מתוך 6000). מאד פשוט.

אנטון, יחסי העבודה בינינו מיוחדים. הוצאת טיסה עם כל עשרות העובדים מסביב מרשימה כל פעם מחדש. התזמון, המקצוענות ללא פשרות, התקשורת וההתמודדות עם האתגר. בתוך הכאוס שההנהלה מכניסה, הפירוד, הסכסוך, השקרים והעיוותים - אני בעיקר בונה על יחסי העבודה האלו. משהו רגשי אני מודה, מעבר לכל ניתוח והגיון.

בוא לקפה בקוקפיט לפני שאנו יוצאים לטיסה!

אנטון. דבריך מרגשים, כנים ונוגעים ללב. זר לא יבין את תנאי העבודה שלכם. העבודה בגשם, בשמש, בריצה בין מטוס למטוס, בשעות לא פשוטות, בלחץ לא נורמלי של הוצאת טיסות וטיפול בתקלות - תמיד בחוסר כח אדם משווע ובמשכורות הזויות כלפי מטה. אבל בוא נהיה ריאליים. ביום יום מתנהלים. מטיסה לטיסה, ממשמרת למשמרת. ואז משהוא משנה את המשוואה. עכשיו צריך לפעול שונה. מה שקרה הפעם התחיל ככה: היה משא ומתן מתיש על הסכם עבודה. הוחלט על תוספת זעומה לכל המגזרים. התעקשות של צוות האוויר הביא לתוספת לכולם! מייד אחרי זה, ההנהלה החליטה שהסיכום עם הטייסים לא טוב לה וביקשה לפתוח את זה להסכם חדש. לא משהו שאנחנו בכלל ביקשנו, לא משהו שרצינו. ההסכם שנחתם סביר לנו, אם כי ברור היה לכולם שבטווח הארוך הוא לא מתאים (חוקי המנוחה החדשים). מייד נענינו, אולם ההנהלה הביאה אותנו למסע מתיש, חסר סיכוי, תוך שאיבת אנרגיות מטורפות וברקע - קמפיין רצח אופי מבוסס על שקרים מטורפים, כבר שנה שלימה. משום מה בחרה ההנהלה להעמיק מאד את המשבר (שהיא עצמה יצרה). מה הסיבות? אני לא בטוח... לא ביקשנו מאף עובד לתמוך, אם כי נדרשה הבנה של החברים כי זה התחיל להשפיע על מגזרים רבים. למשל על אנשי התחנה שהתמודדו עם איחורים ענקיים ביוזמת ההנהלה (יש לי תיעוד על אין סוף טיסות בהן הוקפצתי מהבית דקות לפני שהטיסה בכלל היתה צריכה להמריא, בשתיים ושלוש בבוקר. ברור שיהיה איחור שאנשי התחנה ספגו). בשלב הזה בעיקר הסברנו כמיטב יכולתנו (שלא היתה מרשימה אם אני צריך לשפוט). בהחמרה של החודש האחרון, ההסתדרות החליטה לנצל את ההזדמנות ובחרה בדרך סכסוך העבודה. אין בו דבר שקשור לטייסים למעט הטיסות החכורות שמשפיעות על כולנו. הכל מתייחס לתנאי שאר העובדים, בעיקר הזמניים (פטנט ניצול נוראי ארוך שנים של אל על). אני לא בטוח שבמלחמה שההנהלה כופה עלינו הטייסים, סכסוך העבודה בכלל יעיל. אבל אם כך החליטה נציגות העובדים יחד עם ההסתדרות, אנו נעמדים ללא היסוס לצד העובדים! ההנהלה מצידה, שכנראה ממש לא רוצה להגיע לסיטואציה הזו, עושה הכל כדי לפלג ולסכסך ולגרום לרוב העובדים (הרי אנחנו בסך הכל 600 מתוך 6000). מאד פשוט. אנטון, יחסי העבודה בינינו מיוחדים. הוצאת טיסה עם כל עשרות העובדים מסביב מרשימה כל פעם מחדש. התזמון, המקצוענות ללא פשרות, התקשורת וההתמודדות עם האתגר. בתוך הכאוס שההנהלה מכניסה, הפירוד, הסכסוך, השקרים והעיוותים - אני בעיקר בונה על יחסי העבודה האלו. משהו רגשי אני מודה, מעבר לכל ניתוח והגיון. בוא לקפה בקוקפיט לפני שאנו יוצאים לטיסה!
אורח - אנטון בתאריך שני, 21 נובמבר 2016 00:23
תודה על תשובתך.

אשמח להזכיר להודיע לך בקשר בפעם הבאה שאראה אותך, ואשמח לשבת איתך עם קפה ולשמוע את הצד השני.

אשמח להזכיר להודיע לך בקשר בפעם הבאה שאראה אותך, ואשמח לשבת איתך עם קפה ולשמוע את הצד השני.
אורח - רונן בתאריך ראשון, 20 נובמבר 2016 20:28
נכנסתי בשביל לראות את הצד של הטייסים - עוד יותר חיזקת שהטייסים הם הבעיה

לא נתת שום עובדה. אמרת שהשכר של הטייסים הוא לא גבוה - תציין מספר. בינתיים באלעל כבר פרסמו שטייס וותיק מקבל 190,000שח לחודש!!
נראה שיש הבדלי מעמדות משמעותיים בין הטייסים לדיילים ואפילו נראה שאתם ייצרתם את זה. למה הדיילים כן צריכים להחזיר את המטוס ואתם לא? אגב, הדיילים עומדים על הרגליים רוב הטיסה - אתם לא!

לא נתת שום עובדה. אמרת שהשכר של הטייסים הוא לא גבוה - תציין מספר. בינתיים באלעל כבר פרסמו שטייס וותיק מקבל 190,000שח לחודש!! נראה שיש הבדלי מעמדות משמעותיים בין הטייסים לדיילים ואפילו נראה שאתם ייצרתם את זה. למה הדיילים כן צריכים להחזיר את המטוס ואתם לא? אגב, הדיילים עומדים על הרגליים רוב הטיסה - אתם לא!
אורח - א בתאריך שני, 21 נובמבר 2016 17:09
אני תמיד מאמין לצד שלא שכר את רני רהב.

לפעמים זה פשוט.

לפעמים זה פשוט.
אורח - ענת בתאריך רביעי, 23 נובמבר 2016 09:07
טייסים יקרים

אני לא יודעת למי להאמין בסיפור הזה ובאיזה צד אני, האמת שאולי זה לא ענייני. אבל בתור לקוחה שטיסתה בוטלה וחברת אל על לא מוכנה לפצותה על פי חוק, אני מרגישה שכולם מזלזלים בה, אז זה בהחלט ענייני. אולי אלו הטייסים שלא הגיעו לטיסה ואולי זו חברת אל על שלא באמת עושה ככל שביכולתה כפי שהיא טוענת בכתב ההגנה שלה בתביעה שהגשתי בבית הדין לתביעות קטנות. הטיסה שלי בוטלה כ12 שעות לפני ההמראה בטענה כי הטייס הודיע שהוא לא מגיע 15 שעות לפני זמן ההמראה. במשך כל השעות הללו לא נמצא אף טייס (מתוך כל 600 הטייסים) אחר שיחליף אותו? האם זה נשמע לכם הגיוני? כי ככה אתם טוענים לפחות, שאתם כן רוצים להטיס, אבל הם לא רוצים לטוס.
האם מישהו מחבר הטייסים הנכבד מוכן לתת את עדותו בעניין? אשמח לתת את פרטי הטיסה בהודעה פרטית.

אני לא יודעת למי להאמין בסיפור הזה ובאיזה צד אני, האמת שאולי זה לא ענייני. אבל בתור לקוחה שטיסתה בוטלה וחברת אל על לא מוכנה לפצותה על פי חוק, אני מרגישה שכולם מזלזלים בה, אז זה בהחלט ענייני. אולי אלו הטייסים שלא הגיעו לטיסה ואולי זו חברת אל על שלא באמת עושה ככל שביכולתה כפי שהיא טוענת בכתב ההגנה שלה בתביעה שהגשתי בבית הדין לתביעות קטנות. הטיסה שלי בוטלה כ12 שעות לפני ההמראה בטענה כי הטייס הודיע שהוא לא מגיע 15 שעות לפני זמן ההמראה. במשך כל השעות הללו לא נמצא אף טייס (מתוך כל 600 הטייסים) אחר שיחליף אותו? האם זה נשמע לכם הגיוני? כי ככה אתם טוענים לפחות, שאתם כן רוצים להטיס, אבל הם לא רוצים לטוס. האם מישהו מחבר הטייסים הנכבד מוכן לתת את עדותו בעניין? אשמח לתת את פרטי הטיסה בהודעה פרטית.
עמנואל רוזנצוייג בתאריך רביעי, 23 נובמבר 2016 20:34
בעלי השליטה בחברת אל על מתעללים בנוסעים (ובעובדים)

ענת,
אם באופן כללי אנו מצטערים כל כך על הפגיעה של בעלי השליטה באל על בנוסעים שלנו, על אחת כמה וכמה כאשר אנו מתמודדים עם פנייה ישירה.
חשתי כמוך לפני שבועיים וחצי כאשר טיסתי (כנוסע לחופשה עם משפחתי) לבנגקוק בוטלה ערב קודם. נמסר לנוסעים שזה "בגלל הטייסים". כמה שעות אחרי ההודעה עוד דיברתי עם הטייסים שהוצבו על הטיסה ובכלל לא ידעו שהיא בוטלה (אמרו לי: "נתראה הערב? כנס להגיד שלום"). בבדיקה פנימית נמסר לי שהמטוס עם תקלות ואין מטוס חילופי. מצאתי את עצמי במסע של 25 שעות כנוסע סטנדביי על טיסות שונות של טורקיש, כדי שאספיק לטיסת הפנים בהמשך.

יש לנו אין סוף עדויות על היענות של טייסים לכל(!) טיסה, אבל לצערי יש כאן מהלך מאד שקול של הנהלת אל על לביטול טיסות, העברה למטוסים חכורים, תקיעה של עשרות טייסים בחו"ל (היות והטיסות אותן היו אמורים להפעיל בחזרה לא מגיעות) ויצירת אי-זמינות מטורפת.

היות וכל הזמן מבקשים ממני פרטים, אפרט, על אף שבשורה התחתונה זה לא ממש צריך לעניין את אלו שמגיעים למבוי הסתום ביציאה לטיסה (אפשר לדלג על הפסקאות הבאות שבין הקווים ולהמשיך בסוף התגובה שלי).
==================
הסיפור טיפה מורכב, רק אציין שהכל מתחיל מזה שהבעלים החליטו להגיע למצב בו טייס חייב להיות זמין 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, ללא שום אפשרות לנהל את חייו. הם דורשים זאת בכתב ובעל פה. לא קשור כלל לשכר. חוזה העבודה הסביר מאפשר להם לנצל את הטייסים מספר שעות מוגדר בחודש עם חריגה מסויימת ומוגבלת. דומה בכל חברות התעופה בעולם.
רק שבכל החברות המערביות, פה זה נגמר. אפשר למשוך מספר מוגבל של שעות נוספות בחודש ואז צריך לאזן כלפי מטה בחודש הבא (על כל זה מקבלים דרך אגב שכר גבוה אפילו עד שלוש מאות אחוז יותר, אבל זה לא העניין).
כך יכול טייס שנעדר ימים רבים שלמים מחוץ לבית לשלב איך שהוא חיים פרטיים, חיי משפחה סבירים.
מכאן החברה מתכננת טיסות רבות שלא ניתן על פי החוזה להציב עליהן טייס ולכל אורך השנים היא מציבה עליהן טייסים רק לאחר התכנון החודשי, לרוב בהתראה של יום עד כמה ימים, כאלו שרוצים לטוס יותר ממה שחוזה העבודה מחייב אותם. יש טייסים שזה מתאים להם, יש כאלו שלא ותמיד זה הסתדר. לחברה הסידור הזה מאד כלכלי כי כך היא מווסתת עלויות בתנודות העונתיות המאפיינות את עולם התעופה ובעיקר חוסכת סכומים מאד מאד גבוהים על פיצויים סוציאליים.
הסידור הזה כמובן דורש גמישות מכל הצדדים, שכן טייס שבתכנון יוצא לשלושה ימים לניו יורק, אמור לחזור לארץ למספר ימים ואז שוב לצאת לשלושה ימים או יותר, לא תמיד יכול לוותר על כל תכניותיו, לצאת מיד לטיסה בין שני התכנונים ואז בפועל להיות לפעמים 12-14 ימים מחוץ לבית. במקרים אלו, כאשר אין ברירה עם טייס פנוי יותר, החברה מטיסה את הטייס רק בכיוון אחד ומחזירה אותו מיד לארץ. ברור שזה מעלה קצת את עלויות התפעול, אבל זה זניח ביחס לגמישות המתקבלת ועבד כך תמיד. בעונות לחוצות מראש התכנון כך כדי לאפשר זמינות גבוהה יותר להפעלת טיסות מהארץ.
עכשיו, הנהלת על-על החליטה להקשיח את ההתנהלות הזו ובעצם מאלצת את הטייסים לטוס רק לפי החוזה וגורמת בסופו של דבר לטיסות לעמוד, אולי בתקווה שהלחץ האדיר מהנוסעים יביא את הטייסים להסכים לחוזה עבדות מודרנית (שוב, אני בכלל לא מזכיר כאן שכר. זה לא נקודת מחלוקת והשבר משמעותית בין ההנהלה לטייסים).

אפילו בית הדין לענייני עבודה קבע, בכל פעם שההנהלה דרשה סעד על "עיצומים", שהטייסים לא רק שלא נוקטים עיצומים, אלא אף תורמים מעל ומעבר למימוש התכנון המסחרי של אל על.
================
מבוצע כאן מהלך מאד אלים בו הטייסים והמשך שאר העובדים משמשים ככלי והנוסעים כקורבן, בדרך שקשה להבין אותה.


כל זה, ממש לא צריך לעניין אותך או כל נוסע אחר.
התסכול גדול...

אנו מתמודדים עם כוחות עצומים כאן...

ענת, אם באופן כללי אנו מצטערים כל כך על הפגיעה של בעלי השליטה באל על בנוסעים שלנו, על אחת כמה וכמה כאשר אנו מתמודדים עם פנייה ישירה. חשתי כמוך לפני שבועיים וחצי כאשר טיסתי (כנוסע לחופשה עם משפחתי) לבנגקוק בוטלה ערב קודם. נמסר לנוסעים שזה "בגלל הטייסים". כמה שעות אחרי ההודעה עוד דיברתי עם הטייסים שהוצבו על הטיסה ובכלל לא ידעו שהיא בוטלה (אמרו לי: "נתראה הערב? כנס להגיד שלום"). בבדיקה פנימית נמסר לי שהמטוס עם תקלות ואין מטוס חילופי. מצאתי את עצמי במסע של 25 שעות כנוסע סטנדביי על טיסות שונות של טורקיש, כדי שאספיק לטיסת הפנים בהמשך. יש לנו אין סוף עדויות על היענות של טייסים לכל(!) טיסה, אבל לצערי יש כאן מהלך מאד שקול של הנהלת אל על לביטול טיסות, העברה למטוסים חכורים, תקיעה של עשרות טייסים בחו"ל (היות והטיסות אותן היו אמורים להפעיל בחזרה לא מגיעות) ויצירת אי-זמינות מטורפת. היות וכל הזמן מבקשים ממני פרטים, אפרט, על אף שבשורה התחתונה זה לא ממש צריך לעניין את אלו שמגיעים למבוי הסתום ביציאה לטיסה (אפשר לדלג על הפסקאות הבאות שבין הקווים ולהמשיך בסוף התגובה שלי). ================== הסיפור טיפה מורכב, רק אציין שהכל מתחיל מזה שהבעלים החליטו להגיע למצב בו טייס חייב להיות זמין 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, ללא שום אפשרות לנהל את חייו. הם דורשים זאת בכתב ובעל פה. לא קשור כלל לשכר. חוזה העבודה הסביר מאפשר להם לנצל את הטייסים מספר שעות מוגדר בחודש עם חריגה מסויימת ומוגבלת. דומה בכל חברות התעופה בעולם. רק שבכל החברות המערביות, פה זה נגמר. אפשר למשוך מספר מוגבל של שעות נוספות בחודש ואז צריך לאזן כלפי מטה בחודש הבא (על כל זה מקבלים דרך אגב שכר גבוה אפילו עד שלוש מאות אחוז יותר, אבל זה לא העניין). כך יכול טייס שנעדר ימים רבים שלמים מחוץ לבית לשלב איך שהוא חיים פרטיים, חיי משפחה סבירים. מכאן החברה מתכננת טיסות רבות שלא ניתן על פי החוזה להציב עליהן טייס ולכל אורך השנים היא מציבה עליהן טייסים רק לאחר התכנון החודשי, לרוב בהתראה של יום עד כמה ימים, כאלו שרוצים לטוס יותר ממה שחוזה העבודה מחייב אותם. יש טייסים שזה מתאים להם, יש כאלו שלא ותמיד זה הסתדר. לחברה הסידור הזה מאד כלכלי כי כך היא מווסתת עלויות בתנודות העונתיות המאפיינות את עולם התעופה ובעיקר חוסכת סכומים מאד מאד גבוהים על פיצויים סוציאליים. הסידור הזה כמובן דורש גמישות מכל הצדדים, שכן טייס שבתכנון יוצא לשלושה ימים לניו יורק, אמור לחזור לארץ למספר ימים ואז שוב לצאת לשלושה ימים או יותר, לא תמיד יכול לוותר על כל תכניותיו, לצאת מיד לטיסה בין שני התכנונים ואז בפועל להיות לפעמים 12-14 ימים מחוץ לבית. במקרים אלו, כאשר אין ברירה עם טייס פנוי יותר, החברה מטיסה את הטייס רק בכיוון אחד ומחזירה אותו מיד לארץ. ברור שזה מעלה קצת את עלויות התפעול, אבל זה זניח ביחס לגמישות המתקבלת ועבד כך תמיד. בעונות לחוצות מראש התכנון כך כדי לאפשר זמינות גבוהה יותר להפעלת טיסות מהארץ. עכשיו, הנהלת על-על החליטה להקשיח את ההתנהלות הזו ובעצם מאלצת את הטייסים לטוס רק לפי החוזה וגורמת בסופו של דבר לטיסות לעמוד, אולי בתקווה שהלחץ האדיר מהנוסעים יביא את הטייסים להסכים לחוזה עבדות מודרנית (שוב, אני בכלל לא מזכיר כאן שכר. זה לא נקודת מחלוקת והשבר משמעותית בין ההנהלה לטייסים). [b]אפילו בית הדין לענייני עבודה קבע, בכל פעם שההנהלה דרשה סעד על "עיצומים", שהטייסים לא רק שלא נוקטים עיצומים, אלא אף תורמים מעל ומעבר למימוש התכנון המסחרי של אל על.[/b] ================ מבוצע כאן מהלך מאד אלים בו הטייסים והמשך שאר העובדים משמשים ככלי והנוסעים כקורבן, בדרך שקשה להבין אותה. כל זה, ממש לא צריך לעניין אותך או כל נוסע אחר. התסכול גדול... אנו מתמודדים עם כוחות עצומים כאן...
כבר רשום/ה באתר? לוגאין כאן
אורח
שבת, 21 אוקטובר 2017

Captcha Image

בחזרה לראש העמוד