תוספת עשירה, רעננה, מאוזנת ומפנקת צילום: עמנואל רוזנצוייג

סלט חם, נפלא גם קר, עם טחינה מלטפת בטעם נענע.

תוספת עשירה או אפילו מנה עיקרית לארוחה קלה עם הרכב פחמימות מהירות ואיטיות מאוזן.

את המתכון המקורי קראתי ב"על השולחן", אולם לקחתי אותו קצת יותר רחוק מבחינת הטעמים המודגשים, הוספתי חמיצות וחיזקתי מאד את טעם הנענע שעושה נפלאות במנה הזו.

הצלחה מובטחת במעט מאד עבודה!

לגרסה טיפה קלילה יותר, אפשר במקום טחינה להשתמש ביוגורט (עיזים הולך כאן נפלא) עם נענע קצוצה בתוכו.

חומרים (10 מנות):

חומרים לטחינת נענע

אופן ההכנה:

  1. משרים את הבורגול בקערה ב-4 כוסות מים רותחים למשך שעה.
  2. קוצצים את הבצל ומטגנים בשמן זית, בסיר גדול, על אש בינונית, במשך 2-3 דקות. לא להשחים אותו.
  3. מפרידים בין החלק הירוק של עלי המנגולד לחלק הלבן
  4. את החלק הירוק שומרים לעת ההגשה. את החלק הלבן קוצצים
  5. מוסיפים לבצל את השום הקצוץ ומטגנים במשך חצי דקה
  6. מוסיפים את גזעי המנגולד הקצוצים לסיר ומטגנים תוך כדי ערבוב במשך 3-5 דקות להתרככות
  7. מוסיפים את העגבניות המרוסקות, עגבניות השרי החצויות, החמוציות, החומוס, הנענע, מיץ מלימון אחד וקליפה מגוררת משני הלימונים, מלח ופלפל.
  8. מערבבים, מכסים ומבשלים במשך 3 דקות.
  9. בשלב הזה אפשר להסיר מהאש ולחמם שוב רק לפני ההגשה.
  10. אם רוצים להגיש קר, או שכל ההכנה מבוצעת לפני ההגשה, בשלב הזה מוסיפים את החלק הירוק של עלי המנגולד, קצוצים ואת המיץ מהלימון השני. מערבבים במשך דקה ומסירים מהאש. מגישים מייד עם טחינת נענע או שמקררים.

הכנת הטחינה:

  1. קוצצים את הנענע דק בסכין. אפשר גם להכניס את הכל למעבד מזון ואז הטחינה תתקבל ירוקה יותר, אבל אני מעדיף להפגש עם חתיכות נענע קטנטנות בטחינה.
  2. מערבבים את כל החומרים עם מקצף ידני
  3. מוסיפים מים עד שמתקבל מרקם קצת נוזלי, שיאפשר לטחינה להתפזר טוב על הסלט בזמן ההגשה

מגישים את הסלט והטחינה בנפרד. כל אחד יוצק טחינה על פי טעמו

מרכיבי הטחינה על משטח העבודה מרכיבי הטחינה בקערת ערבוב עלי המנגולד מופרדים בין החלק הלבן והחלק הירוק החלק הלבן של עלי מנגולד קצוץ סינון הבורגול המושרה
טיגון עלי המנגלוד בישול כל המרכיבים יחד